Mode en influencers hebben veel met elkaar te maken. De modebranche veranderd ontzettend snel, en hier hebben ‘influencers’ een grote invloed op. Influencers zoals bekende mensen van TV en tegenwoordig voornamelijk bekende YouTube-ers en Twitch livestreamers hebben een grote invloed op het soort mode dat gedragen wordt door hun doelgroep. Influencers bepalen vaak wat de mode wordt, dit wordt vaak aangestuurd en gestimuleerd door grote merken. Merken die kleding opsturen en gratis weggeven aan influencers. Deze influencers hebben een bepaald bereik , wat deze merken aanspreekt.

Mode en bereik

Bereik is erg belangrijk in de modebranche. Dit bereik wordt gekoppeld aan influencers die dit bereik hebben en kunnen bereiken door middel van social media. Tegenwoordig zijn de influencers erg populair door hen makkelijk te bereiken publiek. Ze doen dit via social media kanalen. Grote mode merken spelen hier goed op in door de grootste influencers een interessant bod te doen om een post over hun merk te plaatsen. We zien steeds meer deze beweging verplaatsen naar ook kleinere influencers. Iedere influencer heeft een bepaalde doelgroep, de één overlapt de ander maar toch is iedere instagramer of You-Tuber uniek.

Veel verschillende stijlen

Binnen de influencers zien we ontzettend veel verschillende stijlen. De stijlen lopen vaak uiteen. We zien natuurlijk een verschil tussen man en vrouw maar ook tussen de mannen of tussen de vrouwen zijn grote verschillen te zien. De 1 zit meer in de hip-hop stijl en de ander juist in de business stijl. Doordat er zoveel verschillende stijlen zijn, is er voor iedereen de mogelijkheid om een influencer in te zetten als marketingmiddel.